مشاوره توسعه کسب و کار

مشاوره توسعه کسب و کار به شکل معمول شامل موارد زیادی از استراتژی های خاص و فرایندهایی است که برای رشد یک سازمان لازم و ضروری است، این فرآیندها به شکل عملی پیاده سازی می شوند،شاید برایتان سوال باشد که هدف از مشاوره توسعه کسب و کار چیست؟ هدف اصلی این است که به شکل پایداری کسب و کار نوپا را خلق کرده و در ادامه با دادن راهکارهای مناسب به خلق ارزش های یک کار جدید پرداخته به صورتی که پیشرفت در کار به مرور مشاهده شود.می توان گفت مشاوره توسعه کسب و کار در حوزه فعالیت هایی است که دارای شکل راهبردی و یا به صورت عملیاتی است. از مهم ترین اهداف مشاوره کسب و کار این است که هر شغل به سمت و سوی درآمدزایی و کسب ارزش آفرینی به صورت مستقل باشد. در این رابطه ایده هایی وجود دارد که کسب و کار را رونق می دهد و همچنین این نوع ایده ها در اصل کارآفرینی را خلق می کنند و قطعا برای ارائه این نوع ایده ها مشاوره توسعه کسب و کار لازم و ضروری است.هر کسب و کاری علاوه بر داشتن ایده ها دارای طرح یا پلان است که آنچه یک سب و کار میخواهد را طرح ریزی می کند و از طرفی دارای طرح کسب و کار است که روش های راهبردی مربوط به اجرای کسب و کار را نشان می دهد.مشاوره توسعه کسب و کار باعث افزایش بازار شما می شود.

گروه سرآمد با ارائه راهکارهای واقع‌گرایانه و اجرایی به هر فرد و سازمانی، آن‌ها را توانمندتر می سازیم تا دستاوردهای پایدار جهت شکوفایی جامعه و طبیعت ایجاد نمایند که شامل:

  • تدوین و بازنگری طرح کسب و کار
  • انجام مطالعات امکان سنجی طرح ها و محصولات
  • توسعه و بهینه سازی سبد کسب و کار
  • تحلیل و بهبود سبد (پرتفولیو) محصولات یا خدمات
  • شناسایی حوزه‌های کسب و کاری جذاب
  • ارزیابی ایده ها یا طرح های کسب و کاری
  • مشارکت در پیاده سازی پروژه‌ها و طرح‌ها
  • تمرکز بر ظرفیت‌های اصلی کسب‌ و‌ کار
  • استفاده از راهکارها نوین و خلاق
  • بهره‌مندی از دانش و تجربه‌ی مشاوران
  • کاهش هزینه‌ها
  • بهبود سودآوری و اثربخشی
  • افزایش انعطاف‌پذیری
  • جایگاه‌یابی دقیق و شفاف
  • گردآوری داده‌های ناب و موثر
  • برخورداری از نقشه‌‌ی راه شفاف و روشن
  • سفارشی‌سازی کسب‌ و کار مبتنی بر شرایط حاکم
  • ارزیابی بی‌طرفانه‌ی نقاط قوت و ضعف
  • شناسایی عوامل ریشه‌ای مشکلات
  • شبکه‌سازی هدفمند
  • شرکت هایی که دچار بحران و رکود مالی هستند.
  • شرکت هایی که در پی افزایش فروش و ارتقا سیستم فروش هستند.
  • شرکت هایی که تصمیم دارند از خوب به عالی برسند.
  • مدیرانی که به دنبال افزایش سهم از بازار هستند.
  • افرادیکه به دنبال رشد شخصی و توسعه مهارتهای فردی هستند.
  • افرادیکه قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند.
  • شرکت هایی که تصمیم دارند از خوب به عالی برسند.

استفاده از مشاوره توسعه کسب و کار دستاوردهای زیادی برای صاحبان کسب‌وکار دارد که بخش مهمی از آن‌ها را در ادامه فهرست کرده‌ایم:

  • شناسایی موانع و راه‌های اجتناب از آن‌ها
  • افزایش بهره‌وری توسعه در بلندمدت
  • ارتقای کلی استراتژی‌ها و رویه‌های کسب‌وکار
  • بهبود فرآیندها و سیستم‌های کسب‌وکار
  • توسعه حرفه‌ای شبکه ارتباطات
  • خلق ارزش افزوده برای مشتریان
  • تعریف استراتژی‌های رقابتی بهینه
  • ایجاد سازمانی یادگیرنده
  • توسعه بازار
  • شناخت نقاط ضعف و قوت فعلی کسب‌وکار
  • توسعه نوآوری و فن‌آوری
  • ارائه خدمات متنوع و متمایز نسبت به رقبا
  • افزایش سهم بازار
  • ایجاد فرصت‌های جدید در بازار
  • ایجاد دوام و رشد و توسعه پایدار