مشاوره توسعه کسب و کار به شکل معمول شامل موارد زیادی از استراتژی های خاص و فرایندهایی است که برای رشد یک سازمان لازم و ضروری است، این فرآیندها به شکل عملی پیاده سازی می شوند،شاید برایتان سوال باشد که هدف از مشاوره توسعه کسب و کار چیست؟ هدف اصلی این است که به شکل پایداری کسب و کار نوپا را خلق کرده و در ادامه با دادن راهکارهای مناسب به خلق ارزش های یک کار جدید پرداخته به صورتی که پیشرفت در کار به مرور مشاهده شود.می توان گفت مشاوره توسعه کسب و کار در حوزه فعالیت هایی است که دارای شکل راهبردی و یا به صورت عملیاتی است. از مهم ترین اهداف مشاوره کسب و کار این است که هر شغل به سمت و سوی درآمدزایی و کسب ارزش آفرینی به صورت مستقل باشد. در این رابطه ایده هایی وجود دارد که کسب و کار را رونق می دهد و همچنین این نوع ایده ها در اصل کارآفرینی را خلق می کنند و قطعا برای ارائه این نوع ایده ها مشاوره توسعه کسب و کار لازم و ضروری است.هر کسب و کاری علاوه بر داشتن ایده ها دارای طرح یا پلان است که آنچه یک سب و کار میخواهد را طرح ریزی می کند و از طرفی دارای طرح کسب و کار است که روش های راهبردی مربوط به اجرای کسب و کار را نشان می دهد.مشاوره توسعه کسب و کار باعث افزایش بازار شما می شود.
گروه سرآمد با ارائه راهکارهای واقعگرایانه و اجرایی به هر فرد و سازمانی، آنها را توانمندتر می سازیم تا دستاوردهای پایدار جهت شکوفایی جامعه و طبیعت ایجاد نمایند که شامل:
- تدوین و بازنگری طرح کسب و کار
- انجام مطالعات امکان سنجی طرح ها و محصولات
- توسعه و بهینه سازی سبد کسب و کار
- تحلیل و بهبود سبد (پرتفولیو) محصولات یا خدمات
- شناسایی حوزههای کسب و کاری جذاب
- ارزیابی ایده ها یا طرح های کسب و کاری
- مشارکت در پیاده سازی پروژهها و طرحها
- تمرکز بر ظرفیتهای اصلی کسب و کار
- استفاده از راهکارها نوین و خلاق
- بهرهمندی از دانش و تجربهی مشاوران
- کاهش هزینهها
- بهبود سودآوری و اثربخشی
- افزایش انعطافپذیری
- جایگاهیابی دقیق و شفاف
- گردآوری دادههای ناب و موثر
- برخورداری از نقشهی راه شفاف و روشن
- سفارشیسازی کسب و کار مبتنی بر شرایط حاکم
- ارزیابی بیطرفانهی نقاط قوت و ضعف
- شناسایی عوامل ریشهای مشکلات
- شبکهسازی هدفمند
- شرکت هایی که دچار بحران و رکود مالی هستند.
- شرکت هایی که در پی افزایش فروش و ارتقا سیستم فروش هستند.
- شرکت هایی که تصمیم دارند از خوب به عالی برسند.
- مدیرانی که به دنبال افزایش سهم از بازار هستند.
- افرادیکه به دنبال رشد شخصی و توسعه مهارتهای فردی هستند.
- افرادیکه قصد راه اندازی کسب و کار خود را دارند.
- شرکت هایی که تصمیم دارند از خوب به عالی برسند.
استفاده از مشاوره توسعه کسب و کار دستاوردهای زیادی برای صاحبان کسبوکار دارد که بخش مهمی از آنها را در ادامه فهرست کردهایم:
- شناسایی موانع و راههای اجتناب از آنها
- افزایش بهرهوری توسعه در بلندمدت
- ارتقای کلی استراتژیها و رویههای کسبوکار
- بهبود فرآیندها و سیستمهای کسبوکار
- توسعه حرفهای شبکه ارتباطات
- خلق ارزش افزوده برای مشتریان
- تعریف استراتژیهای رقابتی بهینه
- ایجاد سازمانی یادگیرنده
- توسعه بازار
- شناخت نقاط ضعف و قوت فعلی کسبوکار
- توسعه نوآوری و فنآوری
- ارائه خدمات متنوع و متمایز نسبت به رقبا
- افزایش سهم بازار
- ایجاد فرصتهای جدید در بازار
- ایجاد دوام و رشد و توسعه پایدار