مشاوره فروش

در سازمانهای پیشرو، در چارت سازمانی و معماری سازمانی بخشی به عنوان بازاریابی وجود دارد که زیرمجموعه های مختلفی تحت این مدیریت به اجرای استراتژی های بازاریابی کمک می کنند. سرپرست یا مدیر فروش وظیفه ی اجرای استراتژی های فوق و گزارش دهی با مقام بالا دست را دارد.

در مشاوره فروش بر اساس استراتژی های کلان سازمانی، بازاریابی و توسعه بازار مشاوره هایی برای کسب فروش بیش تر بر اساس نیازها و برنامه های دپارتمان بازاریابی طراحی می شود.

  • مدیر بازاریابی با تمرکز بر آمیخته های بازاریابی که شامل (محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان توزیع (Place) و ترویج (Promotion) است، سعی در پیشبرد اهداف و استراتژی شرکت دارد.
  • مدیر فروش درواقع با تمرکز بر منابع انسانی و فرایندهای عملیاتی سعی در رسیدن به اهداف تعیین‌ شده در سازمان دارد.

پس مدیر فروش سرپرستی و مدیریت بخش فروش سازمان و کارمندان آن را برعهده دارد. بعضی از سازمان‌ها، محصولاتشان را به صورت مویرگی می‌فروشند، به همین دلیل افراد بیشتری در بخش فروش آن‌ها کار می‌کنند. در مقابل، بعضی دیگر فروش اینترنتی دارند و به ویزیتورهای حضوری نیازی نخواهند داشت. در نتیجه شیوه کار و استراتژی‌های مدیریت فروش در هر سازمانی متفاوت است و به شیوه کار و نوع محصولات آن بستگی دارد. شرح شغل مدیر فروش معمولاً شامل ایجاد و رهبری تیمی از فروشندگان برای کمک به افزایش درآمد است. مدیران فروش باید تیم های خود را برای ایجاد سرنخ، ایجاد روابط با مشتری، تعیین اهداف برای رسیدن به پیش بینی درآمد یا فراتر از آن و در نهایت برآورده کردن نیازهای مشتری، تشویق کنند.

خدمات مشاوره فروش گروه سرآمد چیست؟

  • ما سازمان‌ها و تیم فروش آن‌ها را برای متفاوت فکر کردن، به چالش می‌کشیم و آن‌ها را از تفکر مبادله‌ای و کالایی به روش‌های جدید فروش نظیر رویکرد مشاوره‌ای، روش فروش راه‌حل، و روش فروش چالشگر سوق می‌دهیم.
  • تیم مشاوران گروه سرآمد برای هر مشتری متناسب با نیازها و شرایط‌ش راه‌حل‌ها، تکنولوژی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فردی پیشنهاد می‌دهد. ما شما را در مسیر تحول سازمان فروش‌تان همراهی و راهنمایی می‌کنیم.
  • ما با استفاده از تحلیل داده‌های فروش شما، فرصت‌ها، چالش‌ها و مشکلات شما را شناسایی و با اتخاذ استراتژی‌ها، تکنیک‌ها و راه‌حل‌های مؤثر به شما کمک می‌کنیم عملکرد فروش شما را بهبود دهید و به اهداف و نتایج کلید خود دست یابید.

حتی بهترین فروشنده‌ها و تیم‌های فروش هم بدون مسلح شدن به فرایندها و ابزارهایی برای شناسایی و کمی‌سازی ارزش‌هایی که ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند از تمام پتانسیل‌های خود استفاده کنند. در این خدمت از گروه سرآمد، مشاوران فروش ما به یاری سازمان هایی که استراتژی های تدوین شده دارند ولی نتوانسته اند به اهداف کلان دست پیدا کنند و نیز سازمان هایی که نیاز به توسعه ی فروش دارند کمک می کنند. همچنین در مشاوره فروش گروه سرآمد به شما کمک می‌کند تا فرهنگ، فرایندها و ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد ارزش در فرایند فروش را ایجاد کنید. ما با تجربه و دانش خود به شما کمک می‌کند که بزرگ‌ترین فرصت‌ها را برای رشد درآمد شناسایی و یک برنامه استراتژیک برای رسیدن به اهداف فروش و یک نقشه راه روشن برای حرکت به جلو طراحی کنید.

مشاوره فروش

مشاوره فروش موقعیتی جذاب برای کسانی است که از هنر متقاعدسازی لذت می برند و در ایجاد روابط مهارت دارند. این شغل می تواند از نظر مالی بسیار سودمند باشد، زیرا به مشاوران فروش اغلب کمیسیون های خوبی پرداخت می شود. افرادی که به این حرفه کشیده می شوند معمولاً برون گرا، رقابتی و هدف گرا هستند. آنها در رسیدن به اهداف و فراتر از انتظارات رشد می کنند. در حالی که مشاوره فروش یک مسیر شغلی پرسود است، شروع آن می تواند چالش برانگیز باشد. یکی از مهم‌ترین موانع این است که کار به سطح خاصی از اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری نیاز دارد. مواجهه با طرد شدن بخشی از کار است، و کسانی که با انتقادات دست و پنجه نرم می کنند ممکن است برایشان سخت باشد که موفق شوند. آیا می خواهید این موانع را برطرف کنید؟ پس شما در جای مناسب هستید. این راهنما هر آنچه را که باید در مورد غلبه بر این چالش ها و تبدیل شدن به یک مشاور فروش موفق بدانید در اختیار شما قرار می دهد.
منطقه فروش یکی از مهمترین بخش ها برای هر کسب و کاری است. به هر حال، مسئولیت تضمین بخش خوبی یا حتی تمام درآمد شرکت ها را بر عهده دارد. بنابراین، داشتن متخصصان واجد شرایط که بازار را می شناسند و قادر به جستجوی مشتریان جدید هستند ضروری است. و این دقیقاً همان کاری است که یک مشاور فروش انجام می دهد. جهان یک جامعه کاملاً کسب وکاری دارد. خرید و فروش محصولات و خدمات چیزی است که اقتصاد را به حرکت در می آورد. حتی کسانی که تولید می کنند نیاز به نهاده ها، ماشین آلات و البته داشتن فردی برای مذاکره دارند. با وجود این، بخش فروش اغلب مورد غفلت قرار می گیرد یا حداقل توجهی که باید داشته باشد ندارد. اگرچه بسیاری از شرکت ها استخدام یک متخصص فروش را یک هزینه اضافی می دانند، اما اگر مشخصات مناسبی داشته باشند، سرمایه گذاری خواهد بود. به هر حال، کاری که یک مشاور فروش انجام می دهد جذب درآمد است، نه اینکه آن را دور بزند.

فروش یا مشاوره‌ مشتری چیست؟

مشاور فروش حرفه ای است که وظیفه او یافتن و پیاده سازی راه حل هایی است که فرآیند فروش شرکت را از انتها به انتها بهبود می بخشد. این حرفه ای است که باید از تغییرات بازار آگاه باشد تا بهترین استراتژی های فروش را شناسایی و برنامه ریزی کند. مشاوران فروش حرفه ای هستند که توسط شرکت ها برای ارائه آموزش فروش، مشاوره فروش و سایر خدمات مرتبط با فروش استخدام می شوند. او حرفه ای مناسب برای بهبود تبدیل سرنخ ها برای شرکت شما است، زیرا او تمام دانش و ظرفیت تحلیلی خود را برای تأثیرگذاری بر مردم، بهبود میانگین بلیط و تعداد کل مشتریان به کار می گیرد. جستجوی مشتریان، ارائه شرکت و محصولات و خدمات آن، کشف نیازهای مشتری و قالب‌بندی راه‌حل‌ها بر اساس آن‌ها و همچنین مذاکره در مورد شرایط کسب وکاری، خلاصه‌ای از کارهایی است که یک مشاور فروش انجام می‌دهد. اگر با قیف فروش آشنا هستید، مشاور شخصی است که مسئول رساندن مشتری به بالای آن و اطمینان از رسیدن آنها به مرحله تبدیل است. مشاور فروش به گونه ای فروش را انجام می دهد که گویی در حال مشورت با مشتری است. او تکنیک‌های فروش مشاوره‌ای را به کار می‌گیرد و باعث می‌شود تا در طول فرآیند فروش، ارزش افزوده دریافت کند. مشاور فروش به مشتری کمک می کند تا تصمیم بهتری برای خرید بگیرد. او می تواند خدمات خود را ارائه دهد یا حتی گاهی اوقات یک رقیب را توصیه کند، اگر این مشتری پروفایل مشتری ایده آل او نباشد. مشاور فروش توصیه هایی می کند و در طول فرآیند فروش پیشنهادات و مشاوره می دهد. بیشتر از فروش، رابطه با مشتری را شروع می کند. این نوع حرفه به طور فزاینده ای برای شرکت مهم است، به ویژه در مواقع بحران – مانند بحرانی که توسط همه گیری ایجاد شده است. به هر حال، با رکود در کسب وکار، کسانی که مصرف می کنند و کسانی که ارائه می دهند باید در انتخاب های خود دقیق باشند. فضای کمی برای شرط بندی وجود دارد، و دقیقاً به همین دلیل است که داشتن یک مشاور فروش حرفه ای که بتواند نتایج را افزایش دهد می تواند تفاوت را ایجاد کند. در مواقع بحران تصمیمات به صورت جمعی گرفته می شود. این بدان معنی است که معمولاً گزینه ای که غالب است گزینه ای با کمترین هزینه نیست، بلکه گزینه ای است که کمترین ریسک را دارد. ریسک کمتر معمولا هزینه بیشتری دارد. بنابراین، برای فروش بیشتر در شرایط بحران: امنیت را ارائه دهید. پیشنهاد دهید و متعهد به تحویل شوید.
مشاوره فروش می تواند هم توسط فروشنده ای باشد که فروش مشاوره ای و پیچیده را انجام می دهد و هم می تواند یک مشاور کسب وکار خارجی باشد که نیازهای شرکت را شناسایی می کند و بر اساس نیازهای هر شرکت بهبودهایی را پیشنهاد می کند. مشاوران فروش اغلب برای کمک به یک شرکت با مشکل یا هدف خاص فراخوانی می شوند. آنها را می توان برای هر کاری استخدام کرد، از ارائه خدمات به مشتریان گرفته تا بهبود کمپین های بازاریابی شرکت. مشاوران فروش می توانند به صورت قراردادی کار کنند یا به عنوان کارمند تمام وقت استخدام شوند. در هر صورت، آنها معمولاً با تیم مدیریت و مدیران شرکت برای توسعه راه حل هایی که به شرکت در دستیابی به اهدافش کمک می کند، همکاری نزدیک خواهند داشت.

مشاوره فروش  برای کسب و کاری که در تلاش برای ایجاد سرنخ یا فرصت هایی برای بهبود در حوزه تجاری خود است، ضروری است. اگر فروش را دوست ندارید یا با مشکلی مرتبط با عملکرد ضعیف فروش مواجه هستید، احتمالاً باید یک مشاور فروش استخدام کنید. مشاوره فروش به شما کمک می کند تا فروش و نتیجه مالی خود را به طور کلی افزایش دهید. این می تواند قابلیت پیش بینی را برای قیف فروش شما به ارمغان بیاورد و بلوغ زیادی را برای فرآیند بازاریابی خارجی شما به ارمغان بیاورد. امکان کار تخصصی در فروش داخلی وجود دارد. در این مورد، ما بر مشاوره فروش داخلی برای کسب و کار شما تمرکز خواهیم کرد.