هر فردی که به تازگی کسب و کار جدیدی را شروع می کند، قطعا با چالش های مختلفی روبه رو می شود؛ چرا که آن فرد همزمان باید جنبه های مختلف سازمان خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. اما به این فکر کنید که اگر شخص مدیر، تجربه و تخصص کافی در مدیریت همه قسمت های برند را نداشته باشد، چه اتفاقی رخ می دهد؟
قطعا آن کسب و کار پس از مدتی با شکست مواجه می شود و فرد مدیر، ضرر و زیان زیادی را باید پرداخت کند. بنابراین برای آن که بتوانید مدیریت درستی بر جنبه های مختلف کسب و کار خود داشته باشید، نیاز به مشاوره برندینگ دارید.
تیم مشاوره برند گروه سرآمد با استفاده از حرفهای ترین مشاوران برند که سالها تجربه همکاری با برندها و کسب و کارهای خارجی و داخلی را دارد و بهره گیری از دیگر استادان آکادمیک و تجربی در حوزه صادرات و بازاریابی و برند میتواند در این زمینه به شما کمک کند. ما میتوانیم تمامی مراحل برندینگ شرکت شما را شامل، هویت برند، شخصیت برند، داستانی که برندتان می خواهد برای مردم تعریف کند، اجزای برند ، تصویر و جایگاهی که برند شما در ذهن مشتری به جا میگذارد و تعهدی که برندتان به مردم میدهد را انجام دهیم. هدف گروه سرآمد این است که برند شرکت شما را دوباره احیا کنیم و با ریبرندینگ جان تازهای به کسب و کار شما ببخشیم .
مشاور برندینگ؛ یک پرتاب صد امتیازی به سبد محصولات کسب و کارتان! قبل از اینکه در مورد مشاور برندینگ با یکدیگر حرف بزنیم، از شما میخواهیم که چشمانتان را برای یک لحظه ببندید، و به کلمه ی «فراری» فکر کنید.
اولین تصویری که داخل ذهن شما نقش بست یک ماشین با رنگ قرمز بود! در واقع هویت این برند با این رنگ در پیوند است؛ اما چه میشود که محصولات یک شرکت در ذهن مشتریانش ماندگار شود؟ برندینگ!
وجود مشاور برندینگ در هر کسب و کاری میتواند ارتباط برند شما را با جامعه ی هدف قوی تر از همیشه کند و در مورد فعالیت و محصولات شما به بازار اطلاعاتی را ارائه دهد. در واقع مشاور برندینگ در تلاش است که در ابتدا با در نظر گرفتن محصولات شما، نقاط قوت و تمایز آن نسبت به سایر رقبا را شناسایی کند و در مرحله ی آخر آن را به صورت کادو پیچ شده به جامعه عرضه کند!
با استفاده از برندینگ، میتوانید با ایجاد یک نام تجاری قوی، سطح فروش کسب و کارتان را به طرز باور نکردنی ای بالا ببرید؛ در واقع مشاور برندینگ به طور مستقیم بر روی بسته بندی محصولات، استراتژی های تبلیغاتی، روش های توزیع و عوامل دیگری تأثیر مستقیم دارد. اگر مشکل اصلی کسب کارتان را در روش ارائه ی محصولات تان به بازار هدف میدانید، مشاور برند همان راه حل بهینه برای شماست.
- برندینگ یا برند سازی به فرآیند ساخت، توسعه و مدیریت یک برند اشاره دارد. این فرآیند شامل ایجاد هویت و شخصیت برند، تعیین مقوله ها و ارزش های برند، طراحی لوگو و نمادها، انتخاب رنگ ها و فونت ها، ارتباطات با مشتریان و استراتژی های بازاریابی است. هدف اصلی برند سازی ایجاد شناخت و اعتماد در میان مشتریان و جذب مشتریان جدید است.
برند سازی به شرکت ها کمک می کند تا با داشتن یک هویت مشخص، بازار خود را تمایز داده و از رقبا متمایز شوند. بازاریابی برند تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم گیری مشتریان در خرید و استفاده از محصولات یا خدمات یک برند دارد. برند سازی همچنین به شرکت ها در ارتباط برقرار کردن با مشتریان، ساختن روابط طولانی مدت با آن ها و افزایش اعتماد مشتریان به برند کمک می کند. - برند سازی شامل مراحل مختلفی است که شامل تحلیل بازار، تعیین هویت برند، طراحی لوگو و نمادها، ارتباطات بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی می شود. این فرآیند برای برندها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا یک برند قوی و شناخته شده می تواند باعث افزایش اعتبار و ارزش شرکت شود و در نهایت به رشد و موفقیت آن کمک کند.
- برند سازی به فرآیند ساخت، توسعه و مدیریت یک برند اشاره دارد. این فرآیند شامل ایجاد هویت و شخصیت برند، تعیین مقوله ها و ارزش های برند، طراحی لوگو و نمادها، انتخاب رنگ ها و فونت ها، ارتباطات با مشتریان و استراتژی های بازاریابی است. هدف اصلی برند سازی ایجاد شناخت و اعتماد در میان مشتریان و جذب مشتریان جدید است.
- برند سازی به شرکت ها کمک می کند تا با داشتن یک هویت مشخص، بازار خود را تمایز داده و از رقبا متمایز شوند. بازاریابی برند تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم گیری مشتریان در خرید و استفاده از محصولات یا خدمات یک برند دارد. برند سازی همچنین به شرکت ها در ارتباط برقرار کردن با مشتریان، ساختن روابط طولانی مدت با آن ها و افزایش اعتماد مشتریان به برند کمک می کند.
- برند سازی شامل مراحل مختلفی است که شامل تحلیل بازار، تعیین هویت برند، طراحی لوگو و نمادها، ارتباطات بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی می شود. این فرآیند برای برندها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا یک برند قوی و شناخته شده می تواند باعث افزایش اعتبار و ارزش شرکت شود و در نهایت به رشد و موفقیت آن کمک کند.
در دنیای رقابتی امروزی، برندها برای جذب مشتریان و ایجاد تمایز با رقبا، نیاز به استراتژیهای بازاریابی قوی دارند. برای رسیدن به این هدف، نیاز به داشتن یک هویت قوی و متمایز است. مشاور برند دقیقا همان شخصیت مورد نظر برای جذب مشتری برای یک شرکت است. در واقع، مشاوران برند نقش بسیار مهمی در توسعه و مدیریت برندها دارند. میتوان گفت هر شرکتی نیاز مبرم به مشاور برندینگ دارد. با این اوصاف، در این مقاله به سراغ معرفی مشاور برند رفتهایم. در شرح شغل مدیریت کسب و کار یا برندینگ باید گفت مشاوران برند به نوعی متخصصان بازاریابی هستند که با تمرکز بر روشها و استراتژیهای خاص، به معرفی و اجرای استراتژیها میپردازند. مشاور برندینگ همچنین با شرکتها و کسب و کارهای مختلف کار میکند تا بتواند از طریق ایجاد برندی خاص، به تعریف هویت آنها کمک کند. کار مشاور برندینگ در مواقعی ممکن است شامل نظارت بر توسعه محصولات یا خدمات جدید، مدیریت طراحی و تولید مواد بازاریابی، یا هماهنگی با فروشندگان از طرف شرکت باشد. مشاور برندینگ میتواند با برخورداری از حق فرنچایز، با بسیاری از شرکتها نیز در ارتباط باشد. مشاور برندینگ و فرنچایز معمولا توسط کارفرما یا مدیر شرکت از این حق برخوردار میشود.
برند سازی به فرآیند ساخت، توسعه و مدیریت یک برند اشاره دارد. این فرآیند شامل ایجاد هویت و شخصیت برند، تعیین مقوله ها و ارزش های برند، طراحی لوگو و نمادها، انتخاب رنگ ها و فونت ها، ارتباطات با مشتریان و استراتژی های بازاریابی است. هدف اصلی برند سازی ایجاد شناخت و اعتماد در میان مشتریان و جذب مشتریان جدید است.
برند سازی به شرکت ها کمک می کند تا با داشتن یک هویت مشخص، بازار خود را تمایز داده و از رقبا متمایز شوند. بازاریابی برند تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم گیری مشتریان در خرید و استفاده از محصولات یا خدمات یک برند دارد. برند سازی همچنین به شرکت ها در ارتباط برقرار کردن با مشتریان، ساختن روابط طولانی مدت با آن ها و افزایش اعتماد مشتریان به برند کمک می کند.
برند سازی شامل مراحل مختلفی است که شامل تحلیل بازار، تعیین هویت برند، طراحی لوگو و نمادها، ارتباطات بازاریابی و استراتژی های تبلیغاتی می شود. این فرآیند برای برندها از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا یک برند قوی و شناخته شده می تواند باعث افزایش اعتبار و ارزش شرکت شود و در نهایت به رشد و موفقیت آن کمک کند.
تجربه ما این است که استخدام مشاور برند یک امر لوکس نیست، بلکه در زمان تغییرات فراگیر یک ضرورت است. این ارزیابی مختصر را انجام دهید و ببینید کدام یک از موارد زیر به شما مربوط است:
- شرکت یا صنعت شما تغییرات قابلتوجهی را تجربه کرده است.
- تیم رهبری شما «گیر کرده» است و با برنامهای که در حال پیشرفت است، مبارزه میکند.
- رشد شرکت شما راکد است.
- شما برای رسیدن به یک بازار جدید آماده هستید.
- شما اخیراً ادغام یا ادغام را پشت سر گذاشتهاید.
- شما در حال معرفی یک خط محصول جدید هستید.
- برند شما قدیمی به نظر میرسد.
- وب سایت شما فاقد محتواست است و عملکرد خوبی ندارد.
- نمایههای مشتری شما نامشخص است و مطمئن نیستید که به چه کسی میفروشید.
چکلیست خدمات مشاوره برندینگ گروه سرآمد
باتوجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، اگر بخواهیم چک لیسیتی از خدمات مشاوره برندینگ گروه سرآمد را ارایه می کنیم که میتوان به این موارد اشاره کرد:
- مطالعهی اسناد فرادست
- مصاحبه با صاحبان کسبوکار
- مصاحبه با کارمندان مجموعه
- مخاطب پژوهی (از طریق روشهای میدانی، مصاحبه، مشاهده و …)
- بررسی عناصر هویت کلامی و هویت بصری برند و …
- ارائهی گزارش ارزیابی برند
- ارائهی برنامه اجرایی برند (نقشهراه برند)
- تعیین بهترین استراتژی برند یا اصلاح استراتژیهای قبلی
- پیریزی هویت برند شامل: هویت کلامی، هویت بصری، هویت فرهنگی، هویت رفتاری
- توسعهی برند در نقاط تماس (سایت، شبکههای اجتماعی، طراحی فروشگاه، طراحی بستهبندی، ارواق اداری، و …)
- ارزیابی کارایی و عملکرد برند
- بررسی ارتباطات برند
- بازنگری برنامه اجرایی برند
- اصلاح استراتژیهای برند
- پیشنهاد کمپینهای برندینگ و اقدامات مارکتینگ