مشاور بازاریابی دیجیتال شخصی حرفهای و با تجربه در زمینه این زمینه است که میتواند به شما در مسیر پر پیچ و خم بازاریابی دیجیتال کمک کند. او میتواند بینشهای ارزشمندی درباره مخاطبان هدف شما ارائه دهد، استراتژی بازاریابی موثری برای توسعه دهد و در اجرای کمپینهای بازاریابی شما را هدایت کند. در دپارتمان بازاریابی گروه سرآمد، تیم مشاوران بازاریابی دیجیتال به پشتوانه تجربه و رویکرد دادهمحور خود به کمک شما میآیند تا بهترین راهکارها برای رسیدن به اهداف کسبوکارتان را به شما معرفی کنند.
متخصصان بازاریابی در گروه سرآمد با توجه به نیازهای منحصربهفرد کسبوکارتان، راهکارهایی را پیشنهاد میدهند که به صورت شخصیسازی شده و با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا به شما کمک کنند تا در بازار رقابتی امروزی به عنوان یک برند قوی و موفق دیده و شنیده شوید.
هنوز هم از روشهای فروش به جای استراتژی های بازاریابی استفاده میشود. هنوز تراکت پخش میکنند، بیلبورد میزنند، تبلیغ تلویزیونی میروند. اما اطراف را که نگاه کنید، کمتر کسی را میبینید که تراکتهای پخششده را بگیرد و بخواند و بعد تصمیم بگیرد زنگ بزند. در ماشین به جز راننده که حواسش به رانندگیست، بقیه معمولاً سرشان در گوشی است. وقتی کسی به جاده نگاه نمیکند، چه کسی آن بیلبوردها را خواهد دید؟
کسی منکر فروش سنتی نیست ولی الان نزدیک به 5 میلیارد نفر در سراسر جهان برای خرید، یادگیری، سرگرمی و حتی کار در اینترنت وقت میگذارنند. اگر میخواهید به این افراد دسترسی پیدا کنید و توجه شان را جلب کنید، دیجیتال مارکتینگ برای شما مهم و ضروری است. بازاریابی دیجیتال فقط شاخهای از درخت بازاریابی است. بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing رویکردی از بازاریابی است که با استفاده از کانالهای دیجیتال و از طریق دستگاههای دیجیتال مثل موبایل، تبلت و کامپیوتر، به مخاطبان دسترسی پیدا میکند. کانالهای دیجیتال غالباً آنلاین هم هستند؛ ولی همهٔ آنها اینطور نیستند. نمونهٔ آن پیامک است که کسبوکار برای ارسال آن به پنل پیامکی (یک کانال دیجیتال و آنلاین) و مخاطب برای دریافت آن به موبایل (دستگاه دیجیتال) نیاز است. درواقع دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وبسایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکههای اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موبایلی، برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برندسازی میباشد.
تعریف دیجیتال مارکتینگ
تعریف دیجیتال مارکتینگ از نظر هاب اسپات HUBSPOT :
دیجیتال مارکتینگ تمام تلاشهای مربوط به بازاریابی است که با استفاده از دستگاههای الکترونیکی و اینترنت انجام میشود. کسب و کارها از کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و وبسایتهای دیگر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل استفاده میکنند.
در سایت مارتک ادوایزر، بازاریابی دیجیتال به صورت زیر تعریف شده است:
دیجیتال مارکتینگ یعنی تمام کارهای بازاریابی که شامل کانالهای دیجیتال مانند بازاریابی محتوایی، سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی موبایلی و… میشود تا به کمک آنها بتوانیم استراتژیهای مختلفی را برای رسیدن به مشتریان بالقوه و بالفعل و برقراری ارتباط موثر با آنها تدوین کنیم.
نیل پتل بازاریابی دیجیتال را اینگونه تعریف میکند:
دیجیتال مارکتینگ به هر نوعی از بازاریابی محصولات و خدمات گفته میشود که شامل دستگاههای الکترونیک شده و روی این دستگاهها پیادهسازی میشود. براین اساس بازاریابی دیجیتال هم به صورت آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل اجراست.
در دیجیتال مارکتینگ چند مزیت عمده وجود دارد:
- روشها و ابزارهای متنوعی دارد.
- مقرون به صرفهتر از روشهای سنتی بازاریابی است.
- در دیجیتال مارکتینگ زمین بازی تان با برندهای بزرگ یکی است و این امکان را دارید که با بزرگهای صنعت خود رقابت کنید.
- دیجیتال مارکتینگ قابل اندازهگیری و تحلیل است.
- میتوانید مخاطبان را هدفمند انتخاب کنید و هدفمند تبلیغات کنید.
- تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.
- در دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل و کیفیت سرنخها بیشتر است.
- یک تعامل دو طرفه در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد.