مشاوران، شریان حیاتی بسیاری از استارتاپ های پیشرفته هستند. آن ها اغلب نه تنها نام های جذاب را به صفحه تیم تان اضافه می کنند، بلکه می توانند با ارتباطات و شبکه آشنایان شان به کسب و کارتان کمک کنند. آن ها به حل مشکلات شما کمک کرده و مزیت های خاص خود را برایتان فراهم می کنند. همچنین به شما در دستیابی به فرصت هایی با شرکا و سرمایه گذاران کمک می کنند که معمولا در دسترس نیستند. مشاوران استارتاپ برای موارد مختلفی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. متداول ترین مشاوران استارتاپ، اساتید و بنیان گذاران هستند که تخصص بالایی در جایگاه شرکت دارند. جدای از آن، آنان ممکن است مشاور رشد و ارتقا با تخصص بالا در بازاریابی، فروش و پیشرفت محصولات از صفر تا میلیون ها کاربر باشند. رشد، اغلب اولویت شماره یک در استارتاپ ها و ایجاد استقلال است و ایده های جدید می توانند معجزه کنند. مشاوران فنی معمولا در صنایعی دیده می شوند که در آن ها به تخصص فنی بالا نیاز است یا بنیان گذاران برای عبور از چالش ها به حمایت بیشتری نیاز دارند.
از آنجاییکه ماهیت یک استارتاپ کشف و یافتن است، تیم های استارتاپی و استارتاپ ها معمولا برای توسعه کار و محصول و بازار خود دائما در حال تحقیق و اکتشاف هستند و برای اینکه بتوانند در دنیای رقابت جلوتر از دیگران باشند، باید همواره دانش و اطلاعات خود را در مسائل مربوط به خود به روز کنند. همچنین استارتاپ ها نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم جدید کسب و کار دارند و جستجو برای یافتن مفاهیم کسب و کار شاید فرصت زیادی را از آنها بگیرد و نتوانند بر روی آنچه که باید، تمرکز کنند. یک مشاور استارتاپ یا مشاور کسب و کار نوپا، ضمن تسهیلگری در یافتن راهکارها، به تیم استارتاپی کمک می کند تا ایراداهای خود را یافته و از بین انتخاب هایی که در زمینه های مختلف دارند، بهترین را برگزینند.
تیم مشاوران استارتآپ گروه سرآمد آماده است از ابتدای ایده تا تجاری سازی و توسعه محصول و حتی ورود به بازارهای داخلی و خارجی همراه شما باشد.
استارتآپ چیست؟
در جواب این سوال که استارتاپ چیست باید بگوییم که استارتاپ به کمپانی و شرکتی گفته میشود که در مراحل ابتدایی کاری و عملیاتی خود قرار دارد. استارتاپ شرکتی است که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس میشود؛ افرادی که میخواهند یک محصول نهایی و یا خدمات را به خوبی توسعه داده و عرضه کنند و این اعتقاد را دارند که تقاضای بسیار خوبی برای محصول و یا خدمات مذکور در بازار کار وجود دارد. واقعیت این است که نمیتوان مفهوم جامع و دقیقی برای استارتآپ عنوان کرد. به بیان ساده، استارتآپ یک شرکت نوپا است که توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس شده است تا یک محصول یا خدمت منحصر به فرد را به بازار عرضه کنند.
استارتاپ ها در سالهای اخیر به بخش مهمی از چرخه اقتصاد ما تبدیل شدهاند. این باور کلی درباره استارت آپها وجود دارد که تمامی این کسبوکار مختص بیزینسهای آنلاین است، اما این معنا و تعریفی نیست که بتوانیم برای همه انواع استارتاپها تعمیم دهیم. معنی و تعریف استارت اپ، چگونگی روند جاری در شرکتهای استارت اپی و اینکه استارت آپ چه چیزهایی نیست بخشهای مختلفی است که ما درباره آن تحقیق و بررسی کردهایم و نتایج را در این مطلب گنجانده ایم. می خواهیم به شما بگوییم استارتاپ چیست؟
تعریف استارتاپ به زبان ساده (به انگلیسی: Start-up یا Startup) را در فارسی به شرکت نوپا ترجمه کردهاند و بهصورت استارتاپ هم مینویسند. اولین چیزی که درباره استارتاپ باید بدانیم تا به چالش استارتاپ چیست وارد شویم، این است که تعریف دقیقی دربارهی این مفهوم وجود ندارد، اما با این وجود برای درک بهتر این کسب و کار میتوانیم بگوییم که فعالیتی اقتصادی با هدف برطرف کردن نیازهای مشتریان و رویکردی مقیاسپذیر و معمولا بر پایه فناوریهای جدید است.
مهمترین تفاوت استارت اپ با مدل کلاسیک کسب و کار در عدم قطعیت بالایی است که ایده یا محصول جدید برای فتح بازار دارند. همچنین به این نکته باید توجه کرد که مدل استارتاپی کسب و کار تنها مختص بیزینسهای آنلاین نیست.
اصطلاح استارتاپ، اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد علاقهمند بسیاری برای انجام این کار، وارد بازار کسب و کارهای استارتاپی میشوند. یک چیز که همهی ما میتوانیم درمورد آن توافق کنیم ویژگی اصلی یک استارت آپ است. آن ویژگی اصلی که ما برای استارت آپ ها میشناسیم، توانایی رشد است. این تمرکز استارتاپها بر رشد و بدون محدودیت جغرافیایی است که استارتاپ ها را از مشاغل کوچک و سنتی متمایز میکند. به صورت کلی ۶ مدل استارتآپ وجود دارد. این مدلها به شرح زیر هستند: